Wpływ pandemii na branżę eventową i postrzeganie jej przez potencjalnych Klientów.

Pandemia Covid-19 przyszła niespodziewanie i dotknęła wszystkich przedsiębiorców bez jakiegokolwiek wyjątku. Niemniej jednak wśród nich znalazły się branże, których obostrzenia wprowadzane przez krajowe czy międzynarodowe władze nie dotknęły tak bardzo jak branżę eventową. Restrykcje związane z zakazem zgromadzeń publicznych uniemożliwiły całkowicie prowadzenie biznesu związanego z organizacją eventów. Minęło trochę czasu zanim agencje eventowe nauczyły działać się w świecie wirtualnym, przenosząc tam wszystkie działania. A jak wygląda dziś sytuacja związana z organizacją wydarzeń? O tym jak pandemia wpłynęła na zachowania ludzi i jak obecnie wyglądają realizacje eventów opowiem Wam poniżej. 

Jak obecnie wygląda organizacja wydarzeń offline?

W roku 2020 działalność eventowa w zdecydowanie większej mierze opierała się na interaktywnych wydarzeniach wirtualnych. Był to nowy produkt wprowadzony na rynek, który budził wiele wątpliwości Klientów, natomiast, świat był na tyle zamknięty, że stopniowe wprowadzanie spotkań on-line było czymś wręcz obligatoryjnym w wielu firmach. Takie wydarzenia były w stanie utrzymać zainteresowanie uczestników oraz zaangażować ich do aktywnego uczestnictwa w spotkaniu, natomiast nie zaspokajały podstawowej potrzeby ludzkiej jaką jest kontakt z drugim człowiekiem.

Wszystkie branżowe prognozy wskazywały, że dobrze nam znany off-line w 2021 będzie przybierał postać hybrydową, oznaczało to, że zainteresowanie organizacją eventów
w dobrze nam znanej formule powróci, ale także nie zapomnimy o organizacji spotkań on-line, co będzie stanowić dobre uzupełnienie standardowych spotkań, a także dzięki czemu dotrzemy do szerszego grona odbiorców. 

Z początkiem roku 2021 cała branża eventowa zastanawiała się co przyniesie nam ten rok? Czym nas zaskoczy i jakie będziemy mieli możliwości w kwestii organizacji eventów off-line, za którymi tak bardzo wielu z nas tęskniło. Wraz z nadchodzącą wiosną zaczęły pojawiać się pierwsze zapytania na organizację spotkań biznesowych w formule standardowej
z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa, to był pierwszy krok przed wielkim powrotem. Bardzo cieszyło nas pozytywne podejście Klientów, którzy razem z nami bacznie obserwowali obecną sytuację w kraju i szukali odpowiedniego momentu na zorganizowanie spotkania firmowego dla swoich pracowników. Po rozmowach z Klientami wiedzieliśmy, że II połowa 2021 roku będzie zdominowana przez spotkana firmowe i integracje.

Planując z naszymi Klientami wydarzenia w 2021, praktycznie w 100% zawsze otrzymywaliśmy informacje, że w tym roku stawiamy przede wszystkim na zaaranżowanie świetnej przestrzeni
w której uczestnicy będą mogli posiedzieć, porozmawiać i wspólnie powspominać stare czasy, a także skupiamy się na atrakcjach stacjonarnych z których ludzie dobrowolnie będą mogli korzystać w czasie wolnym. Najważniejszym punktem tych spotkań była integracja, ale nie taka integracja jaką znamy sprzed kilku lat, czyli wspólne rywalizacje np. sportowe. Tym razem uczestnicy mieli cieszyć się sobą nawzajem i sami aranżować sobie grupowe integracje
z dostępnych atrakcji jeśli na nie mieli ochotę.

Taka formuła była dla nas czymś zupełnie nowym, ale sprawdziła się świetnie! Obserwowaliśmy wszystkich uczestniczących w naszych spotkaniach gości i jednogłośnie stwierdziliśmy, że nic nigdy nikomu nie zastąpi relacji i spotkań z drugim człowiekiem. Cieszymy się ogromnie, że mieliśmy okazję zorganizować tak wiele różnych wydarzeń w tym roku w trybie stacjonarnym, ale przede wszystkim ogromnie cieszy nas fakt, że mimo pracy zdalnej, mimo wciąż panującej pandemii ludzie chcą ze sobą spędzać czas i chcą się integrować 😊. 

Stan obecny

Artykuł powstał pod koniec 2021 roku, kiedy już obowiązywały różnego rodzaju restrykcje lub rekomendacje co do wielkości wydarzeń. Nadal jako organizatorzy nie mamy narzędzi do weryfikacji stanu zaszczepienia. Opieramy się głównie na deklaracjach, dostarczanych przez uczestników.

Wszystko wskazuje, że zima 2022 upłynie pod znakiem imprez on-line. Jednak trend jest taki, że duża część firm, którym zależy na integracji zespołu przenosi eventy na okres letni. I w naszej ocenie tak będzie wyglądała najbliższa rzeczywistość w naszej branży. Imprezy off-line będą się działy w okresie letnim a on-line w okresie zimy. 

Po cichu liczyliśmy, że końcówka 2021 roku będzie już w miarę zbliżona do poprzednich lat, jednak nic na to nie wskazuje i nasze oczekiwania musimy przełożyć na kolejne lata. Choć z każdym miesiącem, nadzieja na powrót do tego co było  i w takim zakresie, coraz bardziej się oddala.

Leave a Reply