W terminie 20-22 marca br. odbyła się siódma już edycja Meetings Week Poland – cyklu spotkań edukacyjnych i promocyjnych branży MICE.
Meetings Week Poland w Warszawie
Przez całe 3 dni goście wydarzenia mogli uczestniczyć w warsztatach, spotkaniach i prelekcjach, które miały miejsce w warszawskim centrum konferencyjnym MsMermaid. Program Meetings Week Poland był bardzo rozbudowany. Pierwszego dnia, można było dowiedzieć się bardzo wiele o aspektach organizacji kongresów. W dwóch panelach dyskusyjnych dotyczących tej tematyki, wypowiadali się m.in. Anna Wszelaczyńska, Prezydent Elekt Soroptimist International of Europe, organizator kongresu SIE 2021 w Krakowie, Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich czy Teresa Buczak z Polskiej Organizacji Turystycznej. Dużą uwagę poświęcono również tematowi sztucznej inteligencji – w jaki sposób można wykorzystać jej potencjał przy organizacji wydarzeń oraz czy jest realnym zagrożeniem dla humanistycznych wartości w przemyśle spotkań. Pierwszego dnia spotkań nie zabrakło również warsztatów. Organizatorzy zaproponowali dwa tematy: “Jak napisać BID, żeby wygrać kongres ?” oraz „Jak napisać ofertę sponsorską ?”.
Europejska wymiana doświadczeń w branży evenowej
Drugi dzień Meetings Week przebiegał pod hasłem „Europejska wymiana doświadczeń w branży evenowej”. Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) jako organizator, przygotowało ciekawe bloki tematyczne. Podczas wystąpień gości z krajów zagranicznych mogliśmy usłyszeć m.in. o rozwoju branży eventowej w takich państwach jak Rosja, Niemcy, Szwecja czy Estonia. O współpracy z firmami francuskimi opowiadała Monika Constant z Polsko-Francuskiej Izby Handlowej. Dużą dawkę informacji dotyczących programów hosted buyers – czym są, gdzie się odbywają i na czym tak właściwie polegają, przedstawił Michał Kalarus (THINK Mice). Niewątpliwie ważnym punktem programu byłą debata ekspercka moderowana przez Pawła Haberkę (PowerEvents), której temat brzmiał: „Jak przyciągnąć zagranicznego Klienta do Polski?” Podczas jej trwania można było usłyszeć odpowiedzi na pytania dotyczące skutecznych metod promowania Polski poza granicami kraju, w jaki sposób rozpoznać potrzeby Klientów zagranicznych, jak zaspokoić ich oczekiwania, oraz która organizacja jest w głównej mierze odpowiedzialna za wizerunek naszego kraju za granicą. Wielokrotnie podczas debaty prelegenci podkreślali, że poza promocją internetową, która w dzisiejszych czasach jest najszybsza i dociera do ogromnej liczby odbiorców, liczy się „czynnik ludzki” czyli spotkania z potencjalnymi partnerami biznesowymi czy chociażby targi branżowe. Oczywiście to tylko kilka zagadnień, które zostały poruszone podczas debaty na Meetings Week Poland.
Tego samego dnia, równolegle odbywały się spotkania zorganizowane przez SOIT oraz SITE Poland dotyczące tematyki Incentive Travel – rola stowarzyszeń i rynek Incentive w Polsce. Dużą uwagę poświęcono social mediom. Omówiono w jaki sposób można wykorzystywać ich działania na różnych płaszczyznach do celów biznesowych. Zwieńczeniem drugiego dnia spotkań była premiera teledysku Eweliny Flinty ze współpracą z Luizą Staniec i Wojciechem Olszanką. Projekt ma na celu uświadomienie roli kobiet i ich równouprawnienia w branży muzycznej.
Najwięksi przedstawiciele branży MICE
Ostatni dzień spotkań dotyczył Forum Obiektów. W panelu dyskusyjnym brali udział dyrektorzy najprężniej działających ośrodków hotelowo-konferencyjnych z całej Polski. Wojciech Liszka (CEO Z—Factor) przedstawił narzędzia sprzedaży wychodzącej i przychodzącej, oraz ich zastosowanie w branży hotelowej. Niewątpliwie ważnym elementem spotkania była analiza wyników audytu obiektów nominowanych do MP Power Awards. Każdy z obiektów został szczegółowo i rzetelnie zweryfikowany pod wieloma względami, ważnymi dla potencjalnych klientów biznesowych. Podczas ostatniego dnia spotkań, można było skorzystać z warsztatów prowadzonych przez Edytę Kowalczyk (Z-Factor) oraz Niki Van den Broeck (Manager of Business Development). Co więcej, do dyspozycji gości została oddana strefa doradcza, gdzie można było uzyskać informacje o różnych wydarzeniach w danym regionie kraju.
GALA MP POWER AWARDS 2019
Gala rozdania najbardziej prestiżowych nagród branży MICE odbyła się 22 marca 2019 w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym Global EXPO. Goście tłumnie przybyli na miejsce wydarzenia, aby poznać laureatów bieżącej edycji konkursu, która od wielu lat ma na celu wyróżnienie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, a także lokalizacji ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży. Zespół PowerEvents pojawił się na wydarzeniu w niemal pełnym składzie, ponieważ autorski projekt 10/10, który powstał z okazji 10-lecia istnienia agencji, otrzymał nominację do nagrody MP Power w kategorii Event/Pozostałe formy. Ceremonię otwarcia gali rozpoczął laser show, który niewątpliwie zrobił wrażenie na gościach. Na scenie można było zobaczyć takich artystów jak Anna Szarmach czy Mateusz Krautwurst z zespołem. Belvedere Catering zadbał o bogaty wachlarz dań głównych, przekąsek i deserów oraz strefę z napojami. Po ogłoszeniu wyników we wszystkich kategoriach konkursowych, goście tanecznym krokiem ruszyli na parkiet, aby pobawić się do muzyki, którą zapewnił tego wieczoru duet Dj Loui oraz John James z Poznania. After party dla wszystkich uczestników gali miało miejsce w klubie XOXO, gdzie goście bawili się do białego rana.
W tegorocznej siódmej edycji MP Power Awards, agencja PowerEvents zdobyła jedną nominację w kategorii Event/Inne formy.