Giftpacki, czyli torby z upominkami rozdawane podczas eventu, to świetna okazja, aby pochwalić się wartościami firmy i dać gościom lub pracownikom coś, z czego będą mogli korzystać lub o czym będą rozmawiać nawet po zakończeniu wydarzenia.
Funkcjonalna, stylowa torba z giftami, może wywrzeć na uczestnikach imprezy silne wrażenie. W końcu kto z nas nie chciałby otrzymać fajnych, przydatnych gadżetów? Należy jednak pamiętać, że nieatrakcyjna torba, wypełniona bezużytecznymi i nietrafionymi drobiazgami skończy w najbliższym kuble na śmieci.
Czy warto inwestować w giftpacki?
Celem wręczenia giftpacku osobie uczestniczącej w evencie jest oczywiście wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy. Co więcej, poprzez element zaskoczenia osoby obdarowanej ciekawie przygotowanym upominkiem, jest szansa, że zapamięta ona daną markę na dłużej. Dołączając przedmioty, które są zabawne lub niepowtarzalne, sprawisz, że uczestnicy będą mówić o wysiłku włożonym w zapewnienie tak wyjątkowych wrażeń w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli torby na prezenty zostaną wykonane prawidłowo, będą subtelnie przypominać gościom o marce, tak więc wybranie odpowiednich elementów do uwzględnienia stanowi różnicę między ich wielokrotnym używaniem a wyrzucaniem po wyjściu z lokalu. Na przykład, jeśli wydarzenie jest pomysłem dla przedsiębiorców, należy zastanowić się, jakie przedmioty przydadzą się grupie odbiorców, czy będą to atrakcyjne markowe zeszyty, butelki do wielokrotnego użytku lub markowe słuchawki. Wszystkie rzeczy, które mogą być ponownie użyte, będą przypomnieniem dla gości o fantastycznym wydarzeniu, w którym uczestniczyli. Trzeba również pomyśleć o samej torbie, jeśli możemy sprawić, by nadawała się do ponownego użycia, tym lepiej, to praktycznie darmowa reklama za każdym razem, gdy ktoś z niej korzysta. Zapewnij wybór wielu kolorów i wzorów drukowania. Dzięki nowej technologii możemy uzyskać piękny druk na swoich torbach w przystępnej cenie. Badania pokazują, że istnieją większe szanse, że torba dotrze do domu, jeśli ludzie będą mogli wybrać te, które lubią najbardziej.
Zaplanuj z wyprzedzeniem
Zrealizowanie wymarzonego wydarzenia zajmuje bardzo dużo czasu oraz niezliczone godziny przygotowań, dlatego czasem łatwo jest przeoczyć drobne szczegóły. Planowanie czegoś w rodzaju „torebki z dobrodziejstwami” nie powinno zostać odkładane do ostatniej chwili. Produkcja i wysyłka zamówień personalizowanych zajmuje sporo czasu. Po co narażać siebie oraz dostawców na dodatkowy, niepotrzebny stres? Nie byłoby nic gorszego niż wspaniałe wydarzenie, które zawiodło w niektórych obszarach z powodu braku planowania. Giftpack ma być oryginalnym, nietuzinkowym detalem, który zachwyci gości eventu a nie wymuszonym, zupełnie zbędnym elementem wymyślonym i zrealizowanym na ostatnią chwilę.
Zabrać czy wyrzucić?
Kluczowe pytanie, jakie zadaje każdy uczestnik, brzmi: „Czy tego potrzebuję czy chcę?”. Należy więc pomóc im zobaczyć, jak mogą korzystać z zawartości giftpacków, sprawić, żeby rzeczy znajdujące się wewnątrz torby zainteresowały ich lub były gadżetami użytkowymi. Nie ma złotego środka na zadowolenie wszystkich ludzi jednocześnie, ale można przemyśleć strategię do jakiej grupy odbiorców powędrują nasze upominki, jak funkcjonują i co przydałoby im się w codziennej pracy. Niektóre przedmioty z góry przeznaczone są tylko do kosza na śmieci. Możemy zauważyć, że bardzo często dedykowane upominki powtarzają się na niemal każdych targach branżowych, konferencjach czy szkoleniach. Uczestnicy widzą je za każdym razem. Odpowiedzmy sobie na proste pytanie: Ile butelek na wodę, kubków do kawy, breloków i długopisów potrzebuje jedna osoba? To jest po prostu nudne. Kiedy otwierając torbę prezentową uczestnik po raz dziesiąty widzi pendrive czy powerbank, jedyne co pomyśli to: „znowu to samo”. Niczym go nie zaskoczymy, niczym go nie zaintrygujemy i tym samym nie sprawimy, że zapamięta naszą markę na dłużej. Należy mieć na uwadze również fakt, że nie każdy chce czuć się jak chodząca reklama, dlatego warto umieścić jedynie subtelny logotyp firmy na brandowanych upominkach. Wówczas goście i pracownicy będą chętniej użytkować podarowane im gadżety.
Co jest trendy?
Przedmioty użytkowe nigdy nie wyjdą z mody. Każdy z nas ich używa i potrzebuje w życiu codziennym. Warto jednak pamiętać o tym, że mogą one być serwowane różnej postaci.
Nadszedł czas, kiedy bardzo duży nacisk kładzie się na bycie ekologicznym. Wszechobecna walka z plastikiem oraz kierunek „zero waste” dotyka coraz szerzej całe społeczeństwo. W ofercie dostawców bardzo wielu branż m.in. kosmetycznej, można znaleźć asortyment stricte z sektora EKO. Biodegradowalne opakowania, naturalne składniki czy produkty wielorazowego użytku z recyklingu, to coś co w dzisiejszych czasach jest doceniane i buduje pozytywny wizerunek firmy.
Oto kilka przykładów ekologicznych pomysłów na gadżety:
– metalowe słomki w bambusowej tubie,
– lniane plecaki i torby na zakupy,
– poduszki podróżne oraz do spania wypełnione łuskami zbóż.
Kolejnym sektorem ciekawych inspiracji na gifty dla gości eventu są rzeczy DIY, czyli zrób to sam (z ang. Do it yourself). Są to upominki, które wymagają działania ze strony odbiorcy, czyli angażują do wykonania pewnych czynności aby osiągnąć cel. Każdy z nas w ciągu dnia ma wolną chwilę, którą może dowolnie spożytkować. Prezenty z kategorii DIY to różnego rodzaju gadżety, które osoba obdarowana musi „złożyć” sama. Pobudza to kreatywność, może być elementem odstresowującym w ciągu dnia a co najważniejsze, daje niesamowitą frajdę z samego etapu tworzenia oraz finalnego sukcesu jakim jest wykonanie zadania.
Propozycje upominków DIY:
– model samochodu/budowli do złożenia,
– grow kit, czyli wyhoduj swoją roślinę,
– origami z instrukcją składania, nawiązujące do charakterystyki lub branży danej firmy.
Nie zapominajmy o funkcjonalności i gadżetach codziennego użytku. O tyle o ile pendrive czy powerbank to pomysły już dość mocno wyczerpane, to zostaje jeszcze spora gama przedmiotów, które na pewno spotkają się z uznaniem gości. Ciekawym pomysłem jest nadmuchiwany hamak, który na pewno zostanie wykorzystany wielokrotnie przez gości eventu. Hamaki te napełniają się samoczynnie bez pompy i składają się w mały rulon, ułatwiając transport do parku lub na plażę – są idealne na pikniki i pokazy filmów na świeżym powietrzu. Kolejnym, nowoczesnym pomysłem jest lupa lub projektor do smartfona. Te przydatne urządzenia pozwalają w dowolnym momencie zamienić smartfon w projektor ścienny. Świetnie nadają się do oglądania filmów lub prezentacji w pokazie slajdów w ruchu. Alternatywnie możesz uzyskać lupę, która powiększa ekran smartfona do wielkości tabletu. Jeszcze innym rozwiązaniem są różnego rodzaju akcesoria sportowe. W dobie dążenia do zdrowego trybu życia, wiele osób uprawia różnego rodzaju sporty. Można pomyśleć o specjalnych uchwytach na telefon, smart watch’ach mierzących tętno lub kalorie, czy chociażby zestaw taśm do ćwiczeń w kolorze firmy z logotypem.
Stosunkowo nową opcją w dobie technologii jest dostarczanie wirtualnego łupu lub gadżetów. Są one szczególnie przydatne w przypadku wydarzeń, w których uczestnicy muszą podróżować, ponieważ zajmują minimalną przestrzeń, ale mogą być niezwykle elastyczne w budżecie.
Konieczne jest wyjaśnienie wirtualnych giftpacków, ponieważ nie zawsze są to produkty materialne. Karty podarunkowe, książki elektroniczne, aplikacje, kody podarunkowe i dostęp do gier online to doskonałe przykłady wręczania wirtualnych upominków, które mogą również idealnie wiązać się z promocją sponsorów, współpracowników lub stworzyć promocję nadchodzących produktów, które reklamujesz.
Dobre rozpoznanie kluczem do sukcesu
Nie ma granic jeśli chodzi o pomysły na niebanalne i wyjątkowe giftpacki. Na samym początku należy zadać sobie pytanie, kim jest grupa docelowa i jakie może mieć oczekiwania wobec takiego upominku. Dlaczego chcieliby zabrać taką torbę do domu po wydarzeniu? Czy naprawdę jej zawartość będzie w stanie ich zaciekawić? Wybór jest ogromny. Istnieją dosłownie tysiące opcji w różnych pułapach cenowych. Niech odpowiedzi na powyższe pytania będą naczelną zasadą, gdy weźmiesz pod uwagę inne czynniki, takie jak budżet czy CSR.
Wielu z nas nie jest w stanie oprzeć się gratisowi, nawet jeśli jest to coś, czego nigdy sami byśmy nie kupili. Należy jednak pamiętać, że wielu uczestników podróżuje z ograniczoną ilością bagażu. Warto wziąć to pod uwagę wybierając gabaryt oraz wagę takiego upominku. Jeśli nie masz pewności, czy dany element powinien zostać dołączony do torby prezentowej, zadaj sobie pytanie: jeśli musiałbyś przepakować bagaż, aby giftpack zmieścił się, czy przeszkadzałoby to Tobie?
Niezależnie od tego, czy jest to torba konferencyjna, czy przedmioty, którymi ją wypełniasz – spraw, by to miało znaczenie. Giftpack to pierwszy prezent, jaki dajesz uczestnikowi eventu. Staje się osobisty. Spraw więc, by był zbyt dobry, żeby go wyrzucić. Wyobraź sobie, jak może poprawić wizerunek twojej firmy czy organizacji i jaki może mieć wpływ na postrzeganie marki, jeśli uczestnicy pokochają twoje upominki i uznają je za wyjątkowe, niebanalne i przede wszystkim trafione.
Przecież chodzi o to, aby gość eventu zabrał go ze sobą a nie zostawił w najbliższym kuble na śmieci.