Jeśli chcesz zaplanować prawdziwie przyjazne dla środowiska wydarzenia, musisz zacząć od samego początku. Niektóre z pierwszych decyzji dotyczących planowania, takich jak miejsce organizacji wydarzenia, mogą wywrzeć największy wpływ na dalsze rezultaty.
Tak więc w tym momencie, na etapie wstępnego planowania, organizatorzy wydarzeń mają największą siłę wpływu na ich efektywność.
Mówi się o tym, że zmiany klimatu są głośniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ludzie zwracają się do profesjonalistów zajmujących się wydarzeniami, aby wprowadzali zmiany w branży, która ma złą reputację z powodu nadmiernej ilości odpadów.
Słyszeliśmy to wcześniej. REDUCE, REUSE, RECYCLE! Oto kilka kreatywnych sposobów na wdrożenie idei „3R” i uczynienie twojego następnego wydarzenia bardziej zrównoważonym.
Redukcja
Konsumpcja Mięsa
W 2020 roku powszechnie wiadomo, że diety roślinne są dużo łaskawsze dla środowiska. Jaką to naprawdę robi różnicę? W przypadku imprezy dla 500 osób, przejście z wołowiny na opcję opartą na posiłkach wegetariańskich, może zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 5,6 tony! To duży krok w kierunku ochrony środowiska i wydarzeń ECO friendly.
Artykuły promocyjne
Ile gadżetów promocyjnych z wydarzeń, w których uczestniczyłeś, masz nadal ze sobą? Szanse są takie, że niewiele… Większość otrzymywanych przedmiotów promocyjnych jest po prostu wyrzucana. Zamiast zasypywać ludzi niepraktyczną masą upominków, zainwestuj w coś jednostkowego, ale praktycznego, coś z czego ludzie będą korzystać.
Plastik jednorazowego użytku
Nie można zaprzeczyć, że plastik jest jednorazowy. Ale czy podczas tradycyjnej imprezy jest to naprawdę konieczne? Zastanów się nad podawaniem dodatków takich jak śmietanki do kawy, keczup czy sos sojowy luzem, zamiast porcji jednorazowych. Na rynku coraz większą dostępnością cieszą się naczynia biodegradowalne i warto w nie inwestować. Nawet najmniejsze zamiany mogą wprowwadzić ogromną różnicę w trakcie wielodniowego wydarzenia i mieć pozytywny wpływ na zmiany klimatu.
Ponowne użycie
Butelki wody
Porzuć stół wypełniony plastikowymi butelkami jednorazowego użytku, a zamiast tego przypomnij uczestnikom o przyniesieniu własnych butelek z wodą. Zapewnij stację napełniania butelek z wodą, a będziesz mieć świetną okazję do promowania marki wydarzenia dla Ciebie lub sponsora wydarzenia.
Identyfikatory
Jeśli imiona lub opisy stanowisk Gości eventu są umieszczone w plastikowe wkładki identyfikacyjne, zbierz je pod koniec imprezy i użyj ich ponownie w przyszłym roku lub przy najbliższej okazji. Nie tylko zaoszczędzisz część pieniędzy, ale także wyświadczysz przysługę środowisku.
Recykling
Resztki
Chociaż istnieją surowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa żywności, istnieją opcje, aby dobrze wykorzystać resztki jedzenia. Na przykład, gdy tylko bankiet zostanie zakończony w MGM Resorts w Las Vegas, jedzenie, które zostało przygotowane, ale nie podane Gościom, jest natychmiast przekazywane do lokalnego banku żywności.
Materiały na wydarzenie
Planowanie wydarzenia to ciężka praca, natomiast planowanie zrównoważonego wydarzenia wymaga jeszcze większej kreatywności. Narzędzia cyfrowe, takie jak aplikacje eventowe czy platformy rejestracyjne, eliminują duże ilości papieru z procesu przygotowania do wydarzenia, ale nie wszystko można zastąpić cyfryzacją. Drukowanie w pewnych przypadkach jest nieuniknione. Upewnij się, że twoje materiały są właściwie przetwarzane. Jeśli drukujesz np. oznakowanie imprezy, zmień materiał na surowce wtórne. Jesteś o krok bliżej do ochrony środowiska.
Eventy EKO na pewno są formą, którą każda agencja eventowa powinna mieć w swoim portfolio. Świadomość ludzi staje się coraz wyraźniejsza i powinniśmy się z tym liczyć. Jeśli wspólnie możemy kreować wydarzenia zmierzające w kierunku Zero Waste, dlaczego nie przyczynić się do poprawy ogólnego stanu klimatu? Jest to na pewno dobry kierunek, który z przypływem lat będzie przybierał na popularności.